Marketingmix, de P van prijs

Elke week hebben we het kort over de marketingmix. Vorige week hebben we het over de P van product gehad en deze week gaan we het hebben over de P van prijs.

4p
Een goede prijs vragen voor een product is erg belangrijk. Als je teveel geld vraagt voor je product dan koopt niemand het, maar als je te weinig geld voor je product vraagt dan verdien je er te weinig aan. Stel dat een fles Coca Cola 10 euro zou kosten, dan zou je dit waarschijnlijk te duur vinden. Je koopt dan liever een fles van een concurrent, bijvoorbeeld Pepsi. Als Coca Cola een fles zou verkopen voor 50 cent dan zouden veel mensen het kopen, maar toch zou het niet goed gaan met Coca Cola. Ze zouden geen winst maken, maar verlies.

Het bepalen van een goede prijs heeft erg veel te maken met de vraag en het aanbod. Als er veel vraag naar je product is dan kan je er meer geld voor vragen. Als er weinig vraag naar je product is dan kan je de prijs verlagen om te zorgen dat meer mensen het willen kopen (de vraag stijgt).

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *