Heb jij een goede administratie?

Als je het woord administratie opzoekt in het woordenboek dan staat er het beheer van stukken.
business-1302849_1280

Bijhouden van je administratie

Het bijhouden van je administratie betekent simpelweg dat je alle stukken (brieven, mailtjes, afspraken, bedrijfsplan, bankgegevens, rekeningen en ga zo maar door) overzichtelijk sorteert en bij de hand hebt. Dit doe je het makkelijkst door het in een map te stoppen. Deze map verdeel je in tabbladen met elk een eigen titel.

Bijvoorbeeld:

Tabblad 1. Het bedrijfsplan
Tabblad 2. Klantgegevens
Tabblad 3. Rekeningen
Tabblad 4. Bankafschriften
Tabblad 5. Belangrijke e−mails en brieven

Zo zou jouw administratiemap eruit kunnen zien. Je kan het natuurlijk ook anders indelen. Behalve een goede administratie is het ook belangrijk om een zakenagenda te hebben waarin je al je afspraken opschrijft. Zie ook de post ‘Ondernemen kost tijd’.

Inhuren van een specialist

Als de onderneming steeds groter wordt dan laten veel ondernemers hun administratie door een speciaal administratiekantoor uitvoeren, zoals te zien is in dit filmpje hieronder, maar dit kost erg veel geld. Het is daarom beter om het in het begin gewoon zelf te doen.

2 antwoorden
  1. koen zegt:

    Weer een super artikel tom en thomas!
    Zouden jullie misschien een keer een artikel kunnen doen over de administatie enz. van een webwinkel?

  2. Tom & Thomas zegt:

    Dank je Koen! We hebben wel een post gepland over het bijhouden van inventaris. Dat is vaak een erg belangrijk onderdeel van de administratie van een webwinkel..

    Groet,

    Tom

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *