Je kan niet altijd iedereen blij maken

Als ondernemer moet je soms kiezen, je kan namelijk niet altijd iedereen blij maken. Dat is niet erg, zolang je het maar weet.

Voorbeeld uit de praktijk

Je hebt een bedrijfje opgericht dat computerspelletjes verhuurt. Als je alles goed doet zul je veel blije klanten hebben. Maar er zullen ook mensen zijn die geen klant worden.

Bijvoorbeeld omdat ze niet van computerspelletjes houden. Hier kan je niet veel aan doen. Je kan deze mensen bijvoorbeeld wel proberen te laten zien hoe leuk spelletjes zijn, maar dit is heel veel werk en zal waarschijnlijk weinig opleveren. Het kan ook zijn dat veel klanten de spelletjes die je verhuurt niet leuk vinden. Je kan er nu voor kiezen om andere spelletjes te gaan verhuren. Je moet hierbij wel goed bedenken of de kosten hiervan niet hoger zijn dan de opbrengsten.

Conclusie

Je kan nooit iedereen blij maken, maar moet wel proberen om een vaste groep klanten heel erg blij te maken. Dit is dan jouw doelgroep.

Wat denk je bijvoorbeeld van deze koeienfotograaf in het onderstaande filmpje? Hij kan alleen maar mensen met koeien blij kunt maken met zijn dienst.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *