Kansen herkennen

Waar denk je aan bij het woord kans?

De kans om iets te krijgen? Of de kans om iets te winnen? Een reis, een wedstrijd of een weddenschap misschien? Wat dacht je van een probleem? Waarschijnlijk heb je nog niet aan een probleem gedacht als een kans. Toch zijn veel succesvolle bedrijven opgericht door ondernemers die met een probleem zaten en een bedrijf gestart hebben om het op te lossen. Een probleem kan voor een ondernemer dus een kans zijn.

Producten van de Bodyshop

Anita Roddick

Een voorbeeld van zo’n ondernemer is Anita Roddick, de oprichtster van de Body Shop. Ze wilde niet meer betalen voor dure parfum en mooie verpakkingen, maar gewoon een lekker geurtje kopen. Bij haar bedrijf was de verpakking simpel en zelfs opnieuw te gebruiken. Nu heeft de Body Shop winkels over de hele wereld.

Bill Gates

Bill Gates is een andere problemenoplosser. Voordat hij Microsoft oprichtte waren de meeste computerprogramma’s heel moeilijk te gebruiken. Hij besloot om makkelijke en leuke software te maken en werd daar heel erg rijk mee.

In het geval van ons voorbeeld van de uitlaatservice is er een probleem (mensen hebben geen tijd om hun hond uit te laten) en dus een kans (jij kan hun honden uitlaten in ruil voor geld).

Herken je kansen

Wil jij ook leren hoe je kansen kan herkennen? Stel jezelf dan de volgende vragen:

  • Welk product of welke dienst zou mijn leven makkelijker of leuker maken?
  • Waar erger ik me aan of maakt me boos?
  • Welk product of welke dienst zou mij minder boos kunnen maken?

Heb jij het antwoord? Laat het Tom&Thomas weten!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *