Wat is meerwaarde?

Meerwaarde (ook wel added value genoemd) is de tovertruc van de ondernemers! Je pakt een product of dienst, doet er iets mee en ineens is het meer waard. Voorbeelden hiervan zien we elke dag weer terug.

Voorbeeld: Het mooiste voorbeeld is misschien wel de verpakte appelstukjes van de Albert Heijn. Je kunt bij de AH een appel kopen, maar je kunt ook appelstukjes kopen. Deze zitten in een handig zakje en kun je meteen opeten. Je betaalt hier natuurlijk wel meer voor! Dit is een typisch voorbeeld van meerwaarde creëren.

appel partjes

Als kleine ondernemer kun je ook heel goed meerwaarde creëren. De eerste vraag die je jezelf moet stellen is waarom klanten juist bij jouw onderneming de dienst of het product moeten afnemen. Wat is jouw meerwaarde ten opzichte van de ander (de concurrent)? Lever je sneller of ben je juist super klantgericht, is je product of dienst misschien wel uniek? De meerwaarde kan hem in heel veel dingen zitten. Als ondernemer is het jouw taak om de potentiële klanten duidelijk te maken wat jouw meerwaarde is. Wees dus vooral niet te bescheiden!!

Heb jij na het lezen van deze post vragen? Laat dan een reactie achter of stuur een mailtje naar info@tomenthomas.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *